Afgelopen week werd ik gebeld door mijn internet- en TV-aanbieder. Of ik tevreden was met de service. Het zette me aan het denken; nee, dat was ik niet. Mijn internet is langzaam en mijn digitale TV-decoder met interactieve mogelijkheden doet het vaker niet dan wel. Na wat gestamel aan de andere kant van de lijn gaf ze aan dat ze me wel even door kon verbinden met de technische afdeling, maar omdat ik aan het eten was kwam dat niet zo goed uit…

Wat er gebeurde:

De dag erna besloot ik om over te stappen naar een andere aanbieder.

Het meest vreemde van dit verhaal is dat me precies een jaar geleden hetzelfde gebeurde! Ook toen belde mijn toenmalig leverancier om te vragen of ik tevreden was met de diensten die zij leverden… en ook toen gaf ik aan dat ik dat niet was (het ging om de internetsnelheid). En ook toen besloot ik niet veel later over te stappen naar een andere aanbieder, die wél sneller internet kon leveren.

Is dat wel verstandig?

3925862426_458f8ed27a_zIk begrijp het belang van de relatie en waardeer het dat een bedrijf me opbelt om te vragen of ik tevreden ben, maar wat ik me afvraag… maak je geen slapende honden wakker? Ik word gedwongen na te denken over de kwaliteit van diensten die men aan me levert, terwijl het normaal gesproken geen issue is dat mijn internet een keer hapert of mijn TV het niet doet. Doordat er zo direct naar gevraagd wordt is mijn internet en TV-bundel ineens top-of-mind. En niet alleen dat, ik ga nadenken of ik tevreden ben en of ik niet liever een andere aanbieder zou hebben.

Ik ben benieuwd of anderen ook zulke ervaringen hebben. En natuurlijk ook of er onderzoek gedaan is naar het effect (en rendement) van dit soort telefoontjes. Laat in een reactie achter wat jouw gedachten hierover zijn! 

LEES OOK:
Hoe duplo je uit een relatiecrisis kan helpen!

Geschreven door Jerre Maas

Jerre is van oorsprong sociaal psycholoog en is tevens de initiatiefnemer van PsyBlog. Hij houdt zich daarnaast bezig met innovatieve presentatieconcepten en presentatietechnieken en het verbeteren van zelfpresentatie. Hij is een enthousiaste en betrokken ondernemer. Meer informatie over Jerre kunt u vinden op www.jerremaas.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *